יום א', יג’ בסיון תשע”ח
דף הבית ייחודיות בית הספר אלבום תמונות חדר מורים יצירת קשר

פתיחת שנת הלימודים תשע"ב היתה שנה מיוחדת עבורי. שנה בה התחלתי את מסעי כמנהלת בית ספר "אופקים" בעיר ראשון לציון. בית ספר "אופקים" החל את מסעו לפני 32 שנה. המסע הבית ספרי עשיר בהיסטוריה מלאת חוויות ורגעי שיא אשר הטביעו את חותמם על צביון בית הספר. בצעדי הראשונים כמנהלת בית הספר עמדו לנגד עיני שאלות רבות וביניהן: פני החינוך לאן ? איזו הבעת פנים תהיה על פני תלמידי בהגיעם לבית הספר ? מיהו האדם, בוגר בית הספר, שיהפוך לחלק מהחברה ,המדינה והעולם? מיהו האזרח העתידי של מדינתנו ? ומהו הסוד המניע להתפתחות כל השותפים בעשייה החינוכית התלמידים, הצוות וההורים. שאלות ברורות, לכאורה, אך מכילות עולם ומלואו ! המאה ה- 21 מאופיינת בשינויים רבים, שינויים בתפיסת עולם ותפיסת החינוך בכלל. שינויים במערכי הכוחות בעולם, כמו גם בהתעוררויות של פלגים שונים לעמוד על זכויותיהם ולהשמיע את קולם בצורה לגיטימית, גם אם זו מנוגדת לדעת המשטר . כולנו חשים בתמורות אלו בעוצמה רבה, ניתן לחוש בכך בדפוסי העבודה של הדור הצעיר, בהתנהגות, בלבוש, בלשון- השפה העברית אינה כתמול שלשום, בטכנולוגיה המתפתחת במהירות הבזק, במוסיקה ובניצול שעות הפנאי. אני מאמינה כי על בית הספר מוטלת האחריות להבין ולהגיב לכל השינויים הנ"ל. השינויים הטכנולוגיים , המשפחתיים, החברתיים והרגשיים שהשפעתם על הילדים ניכרת . תפקידנו בבית-הספר הוא לאפשר לתלמידים לצמוח לאנשים מיטביים, לאפשר להם לממש את הגלום בתוכם, לשאוף למצוינות בכל תחום ולזהות באופן מודע את המהות שלנו כבני אדם, כבני אנוש, כבעלי יכולת לתת, לקבל ולסלוח. הצמיחה האישית והמימוש העצמי יביאו את תלמידינו ללקיחת אחריות אישית, וחברתית כאחד. עלינו מוטלת אחריות להפחית אלימות ופחד,לתגמל מצוינות אישית ואנושית בכל רמה, לכבד עבודה, השקעה, נחישות והישגים ולהקנות לתלמידנו מיומנויות לחיי משפחה ולשותפות. עלינו מוטלת המשימה לחנך לקבלת האחר בכבוד ולהטמיע בהם תחושת שייכות !!! לחנך לחשיבה לטווח רחוק ולהביא את תלמידנו להבנה כי למעשיהם בהווה יש השפעה על העתיד. החינוך משול לתהליך של מילוי באר. "המשל הידוע אומר שניתן להביא סוס אל הבאר, אך אי אפשר להכריחו לשתות מים. אנחנו בדרך-כלל נוטים להכריח את הסוסים לשתות, מחשש שמא ימותו בצמא. אך ללא הועיל–סוסים ישתו רק אם יש בהם ניצוץ של צמא. לכן צריך להשקיע את האנרגיה במילוי באר המים, שתהא הבאר מלאה, כדי שאם במקרה יעבור שם סוס צמא, הוא ימצא באר מים חיים להרוות בה את צמאונו. ואולי הימצאות המים תגרה אותו לשתות מן הבאר" (עידן ,1996 עמ' 62). לנגד עיני עומדת האמונה, כי רק עבודה תהליכית מתמשכת, הבודקת את צרכי השטח,רואה את הנולד, שומרת על המסורת הקיימת ובד בבד מחדשת ומתחדשת כל העת- היא זו אשר תשמור על באר המים מלאה. אני נושאת תפילה ששנה זו תהיה שנה של עשייה פרודוקטיבית, תוך שיתוף, הבנה, הקשבה לעצמנו ולאחר. בהצלחה לכולנו, קרן אינציגר מנהלת בית הספר